|
| UT3 - nowa cena | | 14:53 @ 25/06/2008   |
| Klany | | 11:20 @ 24/06/2008   |
| Unreal Zone #24 | | 14:04 @ 23/06/2008   |
| | | |
| | To jest kolejny news o kolejnym numerze Unreal Zone. Co go wyróżnia od kilku poprzednich? Liczba 24. Oznacza ona numer jubileuszowy jedynego zina w kraju o grach spod znaku wielkego U. Gdyby Unreal Zone wychodził regularnie, co miesiąc, redakcja obchodziłaby drugie urodziny swojego pisemka. Jak to zwykle bywa, zin nie wychodził regularnie, co jednak nie przeszkodziło redakcji w świętowaniu drugich urodzin :D
Trzeba im przyznać, postarali się i przygotowali jeden z najlepszych numerów w swojej historii. Jest wyjątkowo obficie i interesująco. Tematem głównym jest Hardcore Oldskool Low Poly Pack, znany bardziej jako HOLP Pack do UT3. Wśród opisanych map brakuje jedynie opisanego numer wcześniej DM-Flustered.
Na tym nie koniec recenzji map w tym numerze. Jest ich naprawdę sporo. Wśród nich gratka dla sympatyków UT'99, o których redakcja UZ pamiętała ponownie :) Bardzo cieszą teksty o mappacku ORM - miło poświęcić kilka chwil na refleksje i powspominać klasykę. Polecam wszystkim :)
Kolejne pozytywne zaskoczenie to dwa bardzo sympatyczne wywiady. Pierwszy z nich, skupiający się głównie wokół Fast Cupów w UT3, przeprowadził _dragoo. Na jego pytania odpowiadał sam ojciec polskiej sceny i organizator Fast Cupów - Piter. W drugim wywiadzie, Lefi przemaglował znanego gracza ze sceny UT3, Simonusa. Szczerze zachęcam do obu lektur.
Z perspektywy czasu, nieco krytycznym (argoniańskim - za dużo Obliviona ;p) tonem, Meledictum przedstawił nam jak dziś patrzy na grę BioShock. Polecam też tekst Leftiego o irytujących ilościach różnych wersji tych samych map. Równie ciekawe są tez artykuły o havkarowych wrażeniach z trybu multiplayer w Gears Of War, opis moda UnrealBeginning, oraz kontynuacja przewodnika po serwisach związanych z Unrealem. Sympatycy opowiadania 'Helstrom' zastaną kolejną część.
Jak na numer jubileuszowy przystało - nie zabrakło wspomnień, ciekawostek, licznych wypowiedzi członków redakcji. Po takiej rekomendacji jedyne, czego Wam trzeba, znajdziecie poniżej:
Cóż mogę dodać ;) Życzę wszystkim newsa o numerze 36, najlepiej równo za rok ;)
Charon Komentarze (9)
| |
| | | |
| uWindows2 dla UT3 | | 9:43 @ 23/06/2008   |
| | | |
| | Jednym z najbardziej krytykowanych elementów UT3 był interfejs tej gry. Zarzucano Epic Games, że na sztukę odwalili paskudne i kompletnie niefunkcjonalne konsolowe menu. Można się z tymi zarzutami zgadzać, można je odpychać - słuszność jest gdzieś po środku.
Faktem jest natomiast, że jeden ze scenowych koderów postanowił podarować malkontentom to, czego tak bardzo im brakowało. SolidSnake, bo o nim mowa, od dłuższego już czasu tworzy zupełnie nowy interfejs, wzorowany bezpośrednio na UWindows z UT'99, choć nie będący jego idealną kopią - o czym też należy pamiętać. Obrazek obok, przedstawiający klika próbnych okienek, przybliży Wam koncepcję.
Według zapewnień autora, uWindows2 na samym początku zostało zaprojektowane jako w pełni konfigurowalny i elastyczny interfejs. Wszystkie jego elementy zostały przygotowane od zera. Podobnie jak interfejs UT'99, także i tutaj będzie możliwość zmiany skórek, z tą różnicą, że dodawanie nowych nie będzie wymagało ingerowania w pierwotne pliki interfejsu.
uWindows2 oferować będzie zupełnie nowy sposób obsługi profili. Po wielu perypetiach, SolidSnake zdecydował się na wprowadzenie trzech rodzajów profili. Brzmi kontrowersyjnie? Autor zapewnia, że wobec sposobu w jaki w UT3 podzielone i zapisywane są ustawienia, taki podział wydaje się być najlepszym możliwym rozwiązaniem. Profile dzielą się więc na systemowe, offline oraz online.
Profil systemowy ma być ładowany automatycznie. To taki jakby domyślny zbiór ustawień, z którymi startuje gra. Profile offline przeznaczone są dla graczy, którzy dzielą swój komputer z innymi osobami, kiedy to personalizacja ustawień jest jedynym sensownym rozwiązaniem. Profile online będą wykorzystywane do logowania w grze w przypadku, gdy gracz będzie chciał pograć online.
Jak to będzie funkcjonować w praktyce? Przekonamy się już wkrótce.
Premiera wyznaczona jest na 26 czerwca.
Charon Komentarze (4)
| |
| | | |
| UT3 Domination | | 8:52 @ 23/06/2008   |
| | | |
| | Wakacyjną ofensywę newsową zaczynamy od informacji o wydaniu pierwszej wersji moda UT3DOM, który wzbogaca Unreal Tournament 3 o tryb Domination, znany nam wszystkich z poprzednich odsłon gry.
Wraz z modyfikacją otrzymujemy odświeżone wersje klasycznych map, m.in. DOM-Lament, DOM-Condemned, DOM-Gharden. Mod zawiera także pewien polski akcent, bowiem autorem dwóch z nowych map, DOM-AKI oraz DOM-Apodos, jest Nawrot - facet, który objawił się dzięki remake'owi mapy DM-1on1-Judith.
UT3DOM wprowadza tak naprawdę cztery tryby gry: klasyczne Domination znane z UT'99, Double Domination z UT2003 i UT2004, oraz dodatkowo ich odpowiedniki z pojazdami w roli głównej, czyli Vehicular Domination i Vehicular Double Domination.
Niestety ilość osób zaangażowanych w projekt była na tyle niewystarczająca, że w tej edycji zabrakło nowych map przygotowanych specjalnie dla pojazdów. Musimy zadowolić się przeróbką mapy WAR-Downtown. Dla nie osobiście to niewielka strata - w końcu Domination zawsze było "na pieszo" ;)
Paczuszka z modem waży 314 MB. Pobrać ją możecie ze strony projektu.
Charon Komentarze (10)
| |
| | | |
|
|