Mamy już pierwsze wzmianki na temat nadchodzącego Unreal Engine 3.0. Podstawowe cechy nowego silnika to przede wszystkim:
światło oraz efekty świetlne z dokładnością co to piksela, dzięki czemu będziemy mogli podziwiać np. dynamiczne cienie obiektów. Ciekawostką jest "HDR lighting", który spowoduje, że mocno oświetlone obiekty, będą się jażyły (brzmi całkiem fajnie, ciekawe jak to będzie wyglądało w praktyce)
mapowanie przemieszczeń, efekt podobny do bump-mappingu lecz bardziej zaawansowany technologicznie. Pozwala on na symulowanie geometrii na płaskich powierzchniach, dzięki czemu małym nakładem wydajności można stworzyć całkiem realistyczne obiekty jak np. opona samochodu poprzecinana niezliczonymi rowkami
zaawansowana fizyka postaci oraz obiektów
niewiarygodnie wysoki poziom detali botów. Engine pozwala tworzyć postacie zbudowane z ponad 6mln polygonów
silnik z łatwością da sobie radę z ogromnymi otwartymi przestrzeniami najeżonymi niezliczoną ilością detali.
Cały artykuł w języku angielskim znajduje się tutaj .
Na stronie www.unrealmark.com ukazała się pierwsza aplikacja testująca wydajność naszych pecetów, w ogólnie dostępnym demo gry UT2004. Jest to jeszcze wersja BETA. Program jest bardzo prosty w obsłudze, wystarczy, że wybierzemy rozdzielczość, mapę oraz poziom detali. Nowością jest możliwość zdefiniowania liczby botów na mapie.
Przyskrzyniono już pierwszego nieuczciwego gracza o ksywce Zellius w UT'ku 2004 używjącego "pomocniczych programików" , blokując jego numer cd-key . Ja osobiście jestem za takimi działaniami ze strony Atari ,a dlaczego ponieważ dzięki temu zmniejszy się ilość graczy używających cheatów co umili napewno rozgrywke wielu ludziom .